Politetea , o legenda tot mai veche

Costa tot mai mult sa fii politicos. In ultima vreme am inceput sa ma satur in a fi cu bun simt . Batranii pe care`i las pe scaun in mijloacele de transport nu stiu zice nimic, ma si calca atunci cand stau jos, nu isi cer scuze…

Soferii pe care ii las in trafic sa treaca inaintea mea uita sa multumeasca…

Si exemplele ar putea merge la infinit.

 

Oedip: merge, merge?
Sisif: s-o fu*i pe ma-ta!

2 Responses to “Politetea , o legenda tot mai veche”

  1. Nu te costa aproape nimic sa fi politicos. Este un fapt! Dar ca nu toata lumea stie asta….e un altul.
    Intr-o situatie de genul acesta, ca de exp atunci cand tu saluti si nu ti se raspunde la salut ,ajungi chiar sa te simti umilit (“Jignit “suna parca mai bine) sau..poti ajunge sa fi chiar ignorant cu acea persoana care chiar “nu merita”.
    Eu locuiesc intr-un sat (temporal) Si, de obicei, la tara oamenii obisnuiesc sa se salute intre ei cand atunci merg pe strada (chiar daca nu se cunosc intre ei) iar asta este un obicei frumos. Insa mi s-a intamplat de cateva ori sa nu mi se raspunda la salut. Si atunci am decis sa nu mai salut pe toata lumea-mai ales pe cei care imi par complet straini de acel loc, si sa selectez cu atentie persoanele pe care le salut. Ce e dragut insa, e ca sunt copii pe care nu i-am vazut si care ma saluta foarte politicos si imi vorbesc extrem de respectuos. Unii par chiar intimidati ! :)) Si realizez atunci ca am o varsta mai “mare”,;si ca am mai crecut “un pic.’ Eram doar un copil cand m-am mutat acolo.

  2. Eu am de-a face tot mai des cu oamenii cu care deşi mă văd des, strânsul mâinii de ex, ca salut bărbătesc, lipseşte.
    Nu costă nimic, şi oferă un plus de interes, desigur…

    Pe mine de pe la 20 de ani copiii mă luau cu săru’mâna, ceea ce mă făcea mereu să zâmbesc. Acum aproape nimeni nu mai salută decât dacă sunt cunoştinţe apropiate. O fi bine, o fi rău… nu ştiu.

Leave a Reply

