Control freak

Mulţi oameni pe care-i cunosc au dezvoltat o latură destul de dubioasă în ceea ce priveşte controlul propriei vieţi, şi au continuat prin a încerca să-i controleze şi pe ceilalţi. E un subiect mult prea vast pentru a putea fi acoperit în totalitate, dar vroiam să-l aduc în lumină.

Viaţa nu e un scenariu pe care să îl iei, să-l citeşti şi să-l memorezi. Ci se construieşte singură, pas cu pas, în momentul în care decizi să asculţi ce-ţi spune universul să faci, şi accepţi să faci saltul. Nu poţi sări etape, nu poţi ajunge direct la final doar pentru că îţi doreşti asta – tot farmecul vieţii constă în drum, aşa curbat, misterios şi incontrolabil cum este.

Controlul e o iluzie. Singura realitate e viaţa, care se întâmplă fără să o decidem dinainte, ci în fiecare clipă, cu fiecare strop de curaj pe care-l dedicăm propriei cauze.

Peste tot întâlnesc oameni care se tem să-şi asume riscuri, să facă lucruri mari, schimbări puternice, pentru că simt că ‘nu au control’ asupra rezultatului. La o adică, nimeni nu are, bâjbâim pe întuneric în căutarea drumului potrivit.

Oamenii ăştia… sunt obositori. Şi eu sunt unul dintre ei. Mereu mi-a plăcut să mă ştiu deasupra situaţiei, să mulez lumea pe nevoile mele şi să trag frâiele oricând mi-era pe plac. Şi sincer m-am săturat. Cu fiecare zi, ne schimbăm tot mai tare, pentru a deveni ceea ce vom fi mai târziu. Adică începem să cedăm controlul universului, sau destinului, sau oricărui nume e preferabil pentru providenţa fiecăruia.

Din control freak am ales să rămân doar ‘freak’ . Iar peste ani, voi privi acest moment ca unul fără de care lucrurile nu puteau să aibă loc.

5 Responses to “Control freak”

  1. Iubesc stabilitatea si siguranta, detest neprevazutul, iar viata s-a incapatant sa-mi ofere surprize peste surprize, care mai de care mai neplacuta(si in profesie, si in dragoste). Stii cum se spune, de ce ti-e frica nu scapi. Imi doresc un moment de liniste, am obosit sa mai lupt cu morile de vant. Sunt constienta ca-mi doresc imposibilul.

  2. Într-o anumită măsură e normal să iei toate măsurile pentru a ajunge la un punct din viitor. Dacă unele lucruri chiar vin de la sine, la altele trebuie muncă, trebuie urmați anumiți pași. De pildă ca să intri la Harvard cu bursă nu e o chestie de clipe, ci de un plan bine pus la punct pe parcursul a câțiva ani. Sau ca să devii campion olimpic.

    Nu asta e problema la control freaks. Problema e inflexibilitatea.
    Ok, ai făcut tot ce ai putut să ajungi în pucntul X, dar s-a întâmplat ceva neprevăzut și nu ai ajuns acolo. Nu trebuie să îți declari viața terminată sau să te crizezi că nu mai deții controlul, ci să iei în clipa aia altă decizie.
    Sau dacă pe moment un punct din plan nu e cum ai stabilit, te adaptezi pe loc situației.

  3. Ea şopteşte Says:

    Stii, mult timp am fost si eu un mic control freak dintr-asta. Ma speria gandul ca oricand s-ar putea sa para ceva care ma dadea peste cap asa ca pierdeam o groaza de timp incercand sa iau in calcul toate scenariile, toata posibilitatile, toate conditiile. Din fericire am reusit sa scapn de obsesia asta atunci cand am constatat ca astfel nu-mi fac nici un bine ci ma auto-inchid intr-un glob de cristal care in loc sa ma protejeze ma facea sa ratez cele mai frumoase lucruri pe care nu aveam sansa sa le intalnesc si a doua oara. Acum lucrurile stau cam cu totul invers: iau lucrurile exact asa cum vin, nu-mi mai fac planu’ ca tiganu’, nu mai planific nimic pana la cel mai mic detaliu si spre surprinderea si bucuria mea mi-e mult mai bine, ma simt implinita, fericita, sunt mereu surprinsa de lucruri noi si mai important decat orice invat mai multe lucruri decat in cazul in care as incerca sa detin in permanenta controlul asupra celor ce mi se intampla. Sunt impulsiva, agitata, prea rapida in reactii, adaptabila si mi-e bine!

  4. Starea Zen, precum ziceam😀

Leave a Reply

