“Cine mă place, mă place aşa cum sunt”

Cine mă place, mă place aşa cum sunt.

Sună familiar, nu? e una din cele mai des întâlnite replici de auto-asigurare şi auto-acceptare. Dar oare… atât e doar?

Deşi de multe ori ne-ar plăcea să credem că nu contează atât de mult exteriorul pe cât contează interiorul, primul lucru pe care îl observi la un om e felul în care arată. Stilul vestimentar, igiena, constituţia fizică, orice fel de defect (sau calitate!) de această natură.

Niciodată nu vei vedea la început cum gândeşte un om, cum poate fi el alături de tine şi cum poate deveni un punct de sprijin în viitor… sau nu. Tiparele de comportament sunt lucruri variabile, flexibile şi adaptate unui context. Pe când ambalajul e mai puţin susceptibil la schimbări. Adică, nu devii dintr-o dată atletic sau mai înalt sau cu o privire mai drăgăstoasă doar pentru că îţi doreşti asta. Unele lucruri de exemplu, nici măcar nu se pot schimba. A accepta asta vine cu 2 tăişuri însă…

Primul pas e să conştientizezi cum eşti văzut, cât contează asta pentru tine, şi să accepţi că acum eşti într-adevăr aşa. Pe de-o parte, am auzit atâtea persoane care au spus lucrul cu plăcutul şi arătau totuşi mai puţin omeneşte încât am ajuns să cred că e la fel ca şi persoanele supraponderale care se consolează cu dulciuri în exces. Desigur, e dreptul lor. Fiecare face exact ce vrea cu viaţa lui, dar când ai pretenţia să te placă şi accepte ceilalţi, trebuie să promovezi un minim de respect de sine. Exceptând cazurile medicale, nu e niciun motiv justificabil să fii tânăr şi disproporţionat. De fapt, asta m-a şi pus pe gânduri acum ceva timp, când nu eram nici eu într-o formă prea cinstită. Să zicem că deşi nu sunt acolo încă, sunt pe drumul cel bun😀

Al doilea pas e să faci ceva! da, sigur, ai o singură viaţă, ce atâta stres cu aparenţele şi ambalajul… de ce să te consumi cu asta, când necesită efort care poate nu eşti dispus să-l faci? simplu. Din respect faţă de tine, de aia. Din cauză că măcar cât eşti tânăr să nu devii o victimă a excesului (sau a lipsei uneori!), pentru că organismul tău e în cea mai bună formă. Pentru că dacă acum cât poţi face totuşi ceva, şi n-o faci, mai târziu nu va mai conta.

Cine te place, te place aşa cum eşti dacă a avut ocazia să te cunoască şi dincolo de aparenţe. Dacă impui din start un zid de nepăsare şi delăsare, nu poţi aştepta ca alţii să te placă. Predomină comoditatea (ştiu, pentru că sufer şi eu adesea de aşa ceva) în defavoarea ambiţiei personale.

O doamnă de 55 de ani mi-a spus că ea îşi vedea bărbatul cu aceeaşi ochi precum în ziua în care s-a îndrăgostit de el, adică în urmă cu peste 20 de ani.

Deci nu mai conta ca s-a schimbat pe parcurs, pentru ca pasul iniţial era depăşit.

Pe de altă parte, există cupluri în care dacă de la inceput cei 2, deşi nu s-au suportat sau plăcut, nu reuşeau sa treacă peste micile neplăceri, nu ar fi ajuns sa se cunoască.

Tot aşa , există unele persoane care dacă n-ar fi slăbit nu ar fi ajuns să se integreze social la fel de uşor (la vârste fragede mai ales). Ştim cu toţii cât de răi pot fi copiii cu cei care nu-s ca ei…

“-De ce să slăbesc? sigur voi fi plăcută (deşi am 20 kg peste cât ar fi decent pentru mine)

-De ce să îmi schimb stilul vestimentar? nu contează că alţii mă văd ca un rebel, eu mă simt bine aşa, stârnind agitaţie.”

Şi ar mai fi câte şi mai câte…

Şi cum cel mai bun mod de a promova ceva e prin exemplu, sunt singurul din familie care nu e supraponderal (încă!). În momentul în care voi depăşi o limită, sper să fie cineva alături să-mi atragă atenţia. În cele din urmă, ăsta e rolul principal al celor de lângă noi, să ne ajute să ne acceptăm şi placem aşa cum suntem, fără să ne încurajeze însă nepăsarea faţă de sine.

17 Responses to ““Cine mă place, mă place aşa cum sunt””

  1. fiecare dintre noi ne constientizam defectele si facem tot posibilul sa ni le acceptam in primul rand noi si apoi sa fim acceptati de ceilalti si ne doare foarte tare cand cei din jur ne resping pentru asta
    nici nu-ti poti da seama ce frustrant e atunci cand ai un defect fizic, cand esti supraponderal, cand esti dat la o parte din cauza ambalajului fara sa ti se dea nici o sansa sa demonstrezi ca esti al fel de bun sau chiar mai bun decat ceilalti
    sunt convinsa ca tine foarte mult de cata putere avem sa dam jos kilogramele, sa luptam cu noi si cu ceilalti
    sincer ii admir pe cei care au ajuns la ” cine ma palce, ma place asa cum sunt” si care nu apleaca urechea la rautatile celorlalti
    am cunoscut persoane supraponderale sau cu alte defecte fizice care sunt netsuperioare si pentru care am o admiratie aparte
    singurul lucru care conteaza cand spui “cine ma place,ma place asa cum sunt” e sa crezi cu toata taria ca asa este si chiar as nu-ti pese de parerea altora……uneori nu tine de faptul ca suntem nepasatori fata de propria persoana

    • Eu am exclus din start persoanele cu defecte sau boli provenite din genetică. Eu m-am referit special la nepăsarea cu care unii pur şi simplu aşteaptă să le cadă lucrurile bune şi frumoase din cer, fără să se obosească să se modeleze.
      În plus, am zis că fiecare are dreptul să trăiască exact cum vrea, dar dacă e importantă integrarea, trebuie respectate nişte reguli de numitor comun. Eu la ‘lenea’ aceea m-am referit prioritar.

  2. toti avem momente in care nu ne pasa de noi, in care suntem sub nivelul marii, sau cand ne pierdem increderea in noi……odata cu pierderea increderii in propria persoana ne pierdem si respectul fata de noi si fata de altii
    obezitatea sau stilul vestimentar n-ar trebui sa ne excluda din societate sau dintr-un grup…..cine se aseamana se aduna dar hai sa dam sanse si celor care nu sunt ca si noi dar ar putea fi
    exista si perosne carora nu le pasa si sunt total ignoranti dar majoritatea nu-s dar totusi sunt stigmatizati de societate

    • Eu sunt foarte tolerant în privinţa asta. Dar nu-s mulţi ca mine, şi de acolo încep problemele… eu nici măcar nu cred în primă impresie, dar trebuie să acceptăm că ceea ce se vede prima dată e adesea factorul decisiv la continuarea (sau terminarea) unor intenţii iniţiale…

      Cu încrederea sunt de acord… dar dacă noi nu credem în noi, puţin probabil să conteze ce cred alţii. În cele din urmă, suntem noi cu noi, şi abia apoi cu ceilalţi.

  3. p.s Adresarea precedenta era generala, tu esti constient de impactul primei impresii😛

    Nu stiu daca voi putea spune fraza asta, titlul, vreodata, din nou, la modul sincer si real. Cred ca am avut o perioada, in jurul varstei de 14-15 ani cand mi se nazarea asa ceva, insa faptele-mi intrau in contradictie cu sintagma…
    Nici macar eu nu ma plac pe deplin niciodata, de ce as avea asteptarea asta de la ceilalti? Si nu ma refer aici la complexe, ci la nevoia de progres, de evolutie. Ma uit la mine si sunt constienta ca mereu va fi loc de mai bine, ca as putea mai mult, ca as vrea sa devin un om mai bun, o varianta a mea mai buna.
    Cat despre aspectul fizic, al ambalajului cum spuneai tu, cred ca multi oameni intuitiv fac diferenta dintre un om care pur si simplu asa e si nu se poate schimba, si unul care e pur si simplu delasator. Cei mai multi intram in ultima categorie… Eu eram mai delasatoare cu imbracamintea, in tinerete :)) Mi-am mai revenit, caci da, de prima impresie nu scapa nimeni…

  4. Pe unde merg dau de barbati preocupati de silueta…propria silueta. :))) Inevitabil apare si curiozitatea mea, de ce tin atat de mult sa nu se ingrase, din respect pentru propria persoana, pentru a se simti bine in pielea lor sau pentru ca le e teama sa nu-i dezamageasca pe ceilalti, in special partenera de viata?
    Artificiality, ce intelegi tu prin supraponderal, 10 sau 20 de kg in plus fata de ideal?
    Pana la urma cred ca totul se reduce la stima de sine. Oricum se pune prea mare accent pe aparente, e o goana nebuna dupa perfectiune fizica, si dezamagirea e cu atat mai mare cand descoperi ca dincolo de ea nu prea mai e nimic. Un suflet gol nu poate fi compensat de un trup frumos si armonios.

    • CIne ştie, motive sunt destule… integrare, apreciere, laude etc.
      Supraponderal pentru mine presupune un plus de vreo 15 kg peste cm de peste 1 metru, dar ţine mai mult de stilul de a mânca şi armonia totală fizică, pentru că sunt unii care arată bine şi cu un surplus, iar alţii nu… am zis valoric aşa, estimativ. Şi din nou, mă refer strict la cei care nu fac nimic în privinţa asta, deşi ar putea.

      Cât despre stima de sine, orice se poate accepta pe sine chiar şi într-o formă mai puţin calitativă. Cu ceilalţi e problema😀

  5. sunt multi care gandesc asa. eu cred ca trebuie sa fii flexibil, sa te adaptezi usor ‘ trendului ‘ , sau o sa ramai un nasol.

  6. […] soare artificial a răsărit peste verdele crud al păşunilor din munţi însă căsuţa din hârtie a fetiţei […]

  7. Chestia cu “cine ma place, ma place asa cum sunt” e o gogonea murata servita de oameni comozi si egoisti.
    Nu traim singuri, societatea inseamna sa respecti si sa te integrezi.
    Ne clatim gura si ne spalam pe dinti in primul rand pentru igiena dar asta e si un semn de respect pentru cei cu care intram in contact, facem dus zilnic sau de mai multe ori daca trebuie, incercam sa fim sinceri nu neaparat ca asa ne vine mereu – ci din consideratie si din principii proprii…….Si multe alte lucruri

  8. “Cine mă place, mă place aşa cum sunt” – oare nu suntem noi primii care ne spunem noua insine asta din motive de indoiala? Da, auto-asigurare, in mod cert.
    Nu pledez pt. superficialitate: sa fiu asa doar pt. X, dar de multe ori in spatele acestei replici se ascunde un soi de aparare, neicredere, oricum ceva “putred” la mijloc si clar merita investigat pt. a afla ceva mai mult decat : “ma place cum sunt”

  9. peter gerard scully…

    […]“Cine mă place, mă place aşa cum sunt” « Artificial Sun Projection[…]…

  10. Gabryel Says:

    fiecare sunt an felul lui nu trebue sai judecap

  11. Gabryel Says:

    judecam

Leave a Reply

