Moment de respiro

Drumul prin Polonia a fost fenomenal. Cracovia e un oraş superb, care îţi rescrie definiţiile despre plăcut şi elegant. Diferenţe dure între ce ştiu aici în ţară, şi ce e acolo, au dat naştere la senzaţii de dor şi oarecum de regret – acolo e mai frumos decât aici. Din păcate…

Am fost şi la Auschwitz, şi deşi recomand locul ca vizită, am avut o strânsoare de stomac într-una din camere. Nu voi spune care, cine a fost acolo probabil intuieşte, cine nu, va afla… O pată pe istoria noastră, dar un simbol al umanităţii, pentru că după mine, umanul include şi dezastrul artificial, şi acolo a fost un adevărat dezastru. Bântuie fantomele trecutului, dar şi o uşurare a încheierii acelei etape. Omul e cel mai mare duşman al omului.

[…]

Va urma o perioadă mai înceată, de vacanţă, cu alte priorităţi. Nu dispar, voi fi aici mai rar doar. Scriu asta pentru că am fost întrebat de ce absentez, şi mă simţeam dator să dau lămuriri.

8 Responses to “Moment de respiro”

  1. Greșelile trebuiesc recunoscute și asumate.Nu am fost dar pot să deduc.Mă înșel?

  2. chiar n-ai gasit un titlu, pentru articolul asta? eu cred ca era usor sa nascocesti unul

  3. Momentan ideea vizitarii locului cu pricina nu ma incanta. Cred ca e o senzatie apasatoare sa refaci, chiar si mental doar, pasii pe care i-au facut candva, altii, acolo…
    Si ai dreptate, umanitatea e reprezentata si de astfel de dezastre, oricat de mult am vrea noi sa inchidem ochii, sa privim in alta parte si sa ne prefacem ca nu e asa. Dar, stii ce ma intriga oarecum… Avem astfel de dezastre artificiale, cum le-ai spus… avem insa si polul opus lor ? De-a lungul istoriei, am dovedit ca putem fi capabili de multe atrocitati, dar putem fi capabili si de fapte de o maretie extraordinara, care sa echivaleze in intensitate dezastrele ?

    Sper ca perioada mai inceata, de vacanta, sa iti aduca liniste si beneficii🙂 E nevoie, din cand in cand, sa revenim asupra listei cu prioritati.

  4. nu demult am cautat si eu informatii despre Auschwitz si m-am tulburat foarte mult de ceea ce am citit , nu stiu dc as fi dispusa sa ajung acolo, sa simt durerea aia
    foarte bine ca ai avut posibilitatea sa mai schimbi mediul, si sper ca te-ai incarcat cu energie pozitiva🙂 take care!

  5. “Diferenţe dure între ce ştiu aici în ţară, şi ce e acolo, au dat naştere la senzaţii de dor şi oarecum de regret – acolo e mai frumos decât aici. Din păcate…”
    In sfarsit cineva care vede lumea cu aceeasi ochi ca ai mei. Si care nu se sfieste sa spuna ce gandeste.
    Vacanta placuta iti doresc!🙂

  6. Josephine Says:

    Anul trecut pe vremea asta (cred?!) scriai despre procesul conştiinţei. Ce vremuri.🙂

Leave a Reply

