Facebook sau ceea ce vrem să vadă ceilalţi

Ca şi mai toată lumea, am un cont de Facebook pe care mai postez câte un link, două, mai o poză din când în când, mai un album cu locaţii speciale vizitate… Însă recent am observat o chestie pe care au remarcat-o şi alţii înaintea mea, iar acum începe să devină tot mai vizibilă. Ce este de fapt, facebook în ziua de azi?Sincer? pentru majoritate e un simbol al ipocriziei. Cele mai bune poze, cele mai interesante haine, cele mai festive evenimente. Rar vezi poze ale oamenilor în care să arate normal, pentru că acele ipostaze sunt suprimate. Cum să pui o poză care nu te avantajează? ar însemna ca lumea să te vadă aşa cum eşti.

Este asta un lucru rău? Nu neapărat. Dacă ne folosim de facebook pentru a ne exporta o imagine, e lesne de înţeles că vrem una cât mai reuşită. Corespunde ea realităţii? Într-o măsură, da. Dar omul nu e doar ‘calităţi’ şi reuşite, nu e doar mers la film, operă sau ce articol am mai citit.Check-in-ul pentru a scoate ochii celorlalţi sau pentru a da impresia că eşti un om umblat este iarăşi o posibilitate abuzată.

Cât despre ‘like’, se abuzează această posibilitate până la epuizare. Multe mii de like-uri nu schimbă nimic. Pentru asta trebuie totuşi să părăseşti virtualul şi să îţi împărtăşeşti opiniile şi doleanţele pe viu. Vocile sunt altfel auzite când provin de la oameni prezenţi fizic în mijlocul acţiunii.

Interacţiunea socială e limitată, prin faptul că e mai comod să postezi ‘ceva’ pe wall-ul cuiva, decât să- l suni să-i spui la mulţi ani sau să formulezi un mesaj cu adevărat personalizat. Recunosc vinovat că şi eu fac asta😀 Motiv pentru care am început să folosesc acest site pentru linkurile disponibile, şi mă reprezintă tot mai puţin. Singura utilitate pe care i-am găsit-o este că mănâncă timpul care trebuie să treacă mai repede. În detrimentul altor acţiuni…

 

Ce reprezintă Facebook pentru voi? E un ajutor sau vă limitează?

5 Responses to “Facebook sau ceea ce vrem să vadă ceilalţi”

  1. eu consider FB ca un program de stiri, asa aflu cine s-a mai casatorit, are un copil, sarbatoreste ceva, etc🙂 sunt conectata cu oamenii care locuiesc departe de mine
    adevarul e ca daca nu stii ceva cauti pe FB🙂

  2. Tocmai dadeam like-uri pe facebook :)) Am momente in care il folosesc, precum si perioade in care il ignor. Imi place ca pot sa mai pastrez o minima legatura cu anumiti oameni cu care in mod normal nu as mai reusi sa interactionez, fie din cauza distantei, fie din cauza timpului. Sau mai e varianta in care nu esti chiar atat de apropiat de o persoana incat sa iti permiti sa o suni (se interpreteaza gresit, stii), dar iti face placere sa mai schimbi cateva impresii/vorbe cu ea, din cand in cand. Facebook e bun pentru asta. Si pentru linkurile impartasite acolo, mai descopar lucruri interesante cand am timp sa frunzaresc. Mai e util si grupul sectiei noastre de psiho, de la facultate. Circula informatia usor.

    Sigur, e o interactiune superficiala, e limitata nu doar de faptul ca se desfasoara intr-un mediu virtual, ci de stilul de comunicare adoptat in general acolo. Eu una, de exemplu, inca ma simt ciudat daca las comentarii luuungi pe facebook (ma refer la mai mult de o propozitie, doua). Nu stiu de ce, probabil nu ma simt in largul meu sa fac asta (apropo de sociabilitatea in grupurile mari😀 ). Iar butonul de Like cam blocheaza comunicarea – e mai usor sa dam un like decat sa ne exprimam in cuvinte o opinie, o reactie.

    (bine-ai revenit pe-aici!😛 )

  3. […] Ca o proiecție artificială a soarelui, vine întrebarea: Vă ajută sau vă limitează Facebook? […]

  4. Am pierdut ceva vreme pe facebook, insa mi-am cu niste prietenii virtuale!

  5. Nu ii vad inca utilitatea. Nu am gasit fosti colegi sau prieteni plecati in straintate cu care sa-mi doresc sa comunic. Mai dau like-uri la poze sau la unele comentarii mai haioase. In general discut si acolo tot cu cei de pe blog. Dar e mare pierdere de timp si provoaca dependenta. Nu-i de mine, trebuie sa ma las de sportul asta periculos. :))

Leave a Reply

