Despre violul gramatical din ziua de azi

Sper să nu fie un post care mă va faulta ironic😀 E mai mult o ‘frustrare’ mai veche de-a mea. Văd tot mai des că se dispune de eliminarea tuturor regulilor de scriere corectă, cratimelor, văd virgule puse aiurea, spaţiere, dublarea literei ‘i’ acolo unde nu e cazul … Sunt doar câteva exemple care au ajuns să trezească în mine nazistul gramatical. Am ajuns în punctul în care dacă văd greşeli la limită de nesimţire, ignor total textul şi nici nu mă mai interesează mesajul.

Desigur, unii ar putea spune că aştept prea mult, că pe Internet se scrie repede, de acolo şi saltul peste majoritatea regulilor. Înţeleg lipsa diacriticelor, nici eu nu le folosesc peste tot, ar fi complicat să tot schimb între limbi (am multă treabă în engleză), însă cratimele, dublările de ‘i’, spaţiul după virgulă, lipsa virgulei înainte de ‘şi’… sunt lucruri de bun simţ.

Şi dacă asta nu e destul, se scrie des suprimând vocale. Să dau un exemplu:

-C fc?

-Bn, u?

-Bn, mrs, knd mrgm la flm?

Serios, wtf is this?

Unii ar spune că exagerez sau glumesc. Dimpotrivă, se observă foarte des că limbajul scris este din ce în ce mai abuzat, fără nicio normă. Sunt abonat pe net la câteva ziare. Aş putea spune că articolele sunt scrise de maimuţe care suferă de diaree şi scriu legate la ochi.

Nu sunt adeptul absolut al regulilor, dar dacă noi ne batem joc de singura limbă pe care o avem, de ce n-ar face-o şi alţii? Atât de greu e să înveţi maxim 10 reguli de scriere, care apoi să devină obicei involuntar? Sau a ajuns lumea atât de leneşă încât să nu-i mai pese nimănui de batjocura vizuală gramaticală?

10 Responses to “Despre violul gramatical din ziua de azi”

  1. Te-a faultat titlul, dar nu tine de gramatica, ci de sindromul degetului gras :)) Personal, cred ca pun prea multe virgule, uneori. Si mai sunt unele cuvinte ale caror forme la plural imi sunt neclare, dar de-aia avem google – sa ne lamurim.

    La prescurtarile exemplificate de tine nu am reusit nici acum sa ma adaptez si, sincer, nici nu am de gand. Mintea noastra e suficient de lenesa si am impresia ca pocind in asa hal limbajul nu facem decat sa ne prostim crunt. Abilitatile noastre de comunicare si, pana la urma, modul in care operam in plan mental cu realitatea sunt influentate de limbaj (si cel scris).

    Eu mai trec cu vederea unele greseli, in sensul ca nu ma agit si nu devin nazista :)) Insa nu pot sa nu le observ si sa nu ma poticnesc de ele. Iar daca se repeta pe parcursul unui text, situatia devina extrem de frustranta – imi incetineste viteza de parcurgere a textului, lecturez sacadat, cu alte cuvinte.

  2. Apropos de prescurtari(limbajul de tip messenger), mi-a trimis un coleg de serviciu intr-o zi un sms. Am deschis telefonul sa-l citesc si prima impresie a fost ca mesajul e…in chineza. Cu greu am reusit sa-l descifrez. Iar tipul are in jur de 30 de ani… Ce pretentie sa mai avem de la adolescenti?
    Nu ma deranjeaza atat de tare greselile gramaticale incat sa ma determine sa nu mai citesc un articol sau un autor. Intentionez sa scriu ceva pe marginea acestui subiect cat de curand.

  3. Apropos de prescurtari(limbajul de tip messenger), mi-a trimis un coleg de serviciu, intr-o zi, un sms. Am deschis telefonul sa-l citesc si prima impresie a fost ca mesajul e…in chineza. Cu greu am reusit sa-l descifrez. Iar tipul are in jur de 30 de ani… Ce pretentie sa mai avem de la adolescenti?
    Nu ma deranjeaza atat de tare greselile gramaticale incat sa ma determine sa nu mai citesc un articol sau un autor. Intentionez sa scriu ceva pe marginea acestui subiect cat de curand.

  4. Acest tip de scriere a fost inaugurat de aceia care nu au o educație alfabetică. Multi analfabeți au beneficiat de calculatoare și de telefoane mobile. Aceștia au o educație orală, de aceea și sunt ezitanți în scris. Remarcați că ei scriu după cum “aud”, substituindu-l adesea pe “ș” cu “j”! Felul acesta de scriere e un mod de a masca ignoranța. Deh, sunt “jmecheri”!

  5. nu-i o mirare c-ai răbufnit, pentru mine e o mirare c-ai făcut-o doar acum şi c-ai rezistat să ţii în tine până-n prezent. aveam şi încă am (pot să zic) frustrarea asta,dar chiar că n-ai cu cine, degeaba spui în stânga şi-n dreapta, căci acelaţi răspuns îl primeşti ” pe net se scrie rapid”. şi într-o oarecare măsură-i înţeleg pentru că şi eu de foarte puţine ori (să nu zic niciodată) îmi reverific ceea ce-am scris. asta se întâmplă şi la scrisul de mână, nici măcar la BAC nu mi-am citit a 2-a oară lucrarea, însă sunt sigură de ceea ce scriu, de cratime, de dublări de i. problema mea e alta, spaţierea de dupa virgule, recunosc că încă am probleme aici şi uneori, atunci când am ceva proiect pentru facultate,deoarece se punctează şi aşezarea-n pagină şi toate minunile astea,se întâmplă să pun şi intenţionat spaţiu,să arate mai bine, să dea mai bine pe pagină încadrarea,plus că mai demult o prietenă de-a mea de la jurnalism mi-a zis că-n mediul lor aşa se pune,motiv pentru care am adoptat şi eu această tehnică pe blog. c-am făcut bine, că nu, asta doar cititorul meu o poate aprecia,dar mi se pare că-i ok,din moment ce articolu-mi e mai aerisit.

  6. otilia Says:

    “Dreptul la prostie este protejat prin Constitutie; el tine de garantarea dezvoltarii libere a personalitatii umane.” (Marc Twain)
    :))))

  7. Good game, Felicia Says:

    Ai dreptate
    Pe mine cel mai tare ma deranjeaza folosirea cratimei anapoda
    Iau foc la cratima

    –Cu drag, Felicia
    GoodGameFelicia[.]wordpress[.]com

  8. […] blogosfera locală? Nu cred că aş putea spune asta. M-am întâlnit o dată cu Lilly, Mihai şi Artificiality (cu Lilly, întâmplător şi în treacăt, de mai multe […]

  9. Hey there…where have you gone ?
    is everything ok in you life ?
    i wasnt’s more present either:)

  10. Ce faci hei ? Ai disparuuuuut😛

Leave a Reply

