Ce-ţi doresc eu ţie, Dulce Românie

Ca tot omul, m-a mâncat azi în fund să merg la pădure, dacă tot am văzut că e vreme frumoasă, plus că nu mai fusesem de mult. Ca om care călătoreşte foarte des, era oricum în lista mea de activităţi preferate.

Ce am observat, cu mare durere şi dezamăgire.

Mersul la pădure e un sport extrem, pentru cei tari de stomac. Expoziţii de burţi, şuncă atârnată şi imagini de o naturaleţe rară, naturaleţe din prisma faptului că toţi erau la unison.

Pe o rază de 5 km cât am străbătut până să ajung la un colţ mai retras, am văzut cam toate specimenele posibile de la bărbatul cu burta care-i acoperă slipul (sper că avea slip, totuşi) până la femeia cu fundul mai lat decât maşina mea, copiii mutanţi aidoma părinţilor sau obiceiul tipic românesc de a bea şi fuma şi de a arunca resturile în iarbă.

Păi fut-o stalin treabă, aşa respectăm noi natura? unde vrea fundu’ nostru gras, acolo ne lăsăm jegul şi resturile? chit că sunt ghene la destul de mici distanţe între el. Trebuia să-l pozez pe un dinozaur cum a fumat jumătate de pachet şi a aruncat apoi  fiecare muc, cu mare tactică, în alt loc.  Îi urez cancer plăcut şi rapid.

Respect dreptul fiecăruia de a fi cum vrea el sau ea. Dar în intimitatea proprie. Când te expui ostentativ şi mai şi scârbeşti pe alţii, deja avem o problemă. Sau sunt eu mai gingaş de felul meu, pana mea. Doar că dacă vreau relaxare în natură, vreau să găsesc natură, nu mizerii lăsate de oameni.

Am conştientizat că sunt frustrat. Că oamenii mă frustrează cu mizeriilor şi egoismul lor. Degrabă nu mai merg la pădure duminica, asta mi-e clar…

Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie, e să scapi de românii ăştia de acum. Şi sper, deşi nu cred, ca noua generaţie să aibă mai mult bun simţ faţă de sine şi faţă de alţii. Dacă nu, apocalipsa peste toţi…

13 Responses to “Ce-ţi doresc eu ţie, Dulce Românie”

  1. Kontroversy Says:

    Hell ya.De ce ti frica nu scapi.Nici macar de sunci dupa o anumita varsta.Buei,mie imi plac sunculitele femeii,uite asa musc din ele!An’way,esti foarte gingas.Fa miscare si ia altitudine la picior de vrei loc retras.Asta mai scade si riscul la ingrasare.

  2. Şi mie-mi plac femeile cu carne pe ele. Dar ce am văzut eu erau specimene duble bre, şi chit că nu mă interesează, dacă vrei să stai relaxat fără imagini de genul, cam trebuie să mergi departe 😀

    Problema cea mai mare mi-era că peste tot era ba un PET de bere, ba un muc de ţigară, deci nicidecum iarbă verde…

  3. Chiar merita saraca astfel de urari indeplinite…

  4. Mie imi plange sufletul cand vad atata nepasare in jur, manifestata nu doar fata de natura, ci si fata de ceilalti oameni si, mai grav, fata de noi insine. Lucrurile astea nu se petrec doar in padurile si muntii patriei, ci si pe bulevardele si cartierele oraselor mari, daca cineva se va incumeta sa ajunga pe jos in zona kilometrului zero al capitalei, va fi surprins sa constate ca daca nu se impiedica de o hartie, un gunoi, atunci cu siguranta se va izbi de un copil al strazii. Peisaje dezolante, mizere sunt peste tot, incep sa devina o emblema a Romaniei. In aceste conditii, se mai arata unii intrigati si indignati ca vreau sa vizitez tari straine, ca vreau sa cunosc oameni si locuri noi, e firesc, m-am cam saturat de romani si de obiceiurile lor!

  5. trist dar adevarat .
    atata timp cat se pastreaza mentalitatatea ” daca x-ulescu face , fac si eu ” , nu avem nicio sansa de scapare.
    pacat ca nu exista organe de control si o lege bine pusa la punct care sa-i “trazneasca ” efectiv la buzunar

  6. Exact din aceleasi motive am renuntat si eu la mersul la padure, de ceva timp deja. Problema mare e ca astfel de oameni gasesti peste tot, nu doar la “iarba verde”, care vb ta, numa’ iarba nu e. Eu de exemplu, m-am saturat de parcurile in care oriunde ai intoarce capul, dai de fumatori (ex. Parcu’ Mare). Suuucks!!

    • Parcu’ Mare de unde, din Cluj? da, de acord, însă eu dacă mă plimb pe acolo fac abstracţie de măgari, încerc să văd doar natura sau ce mă interesează… Mai ales spre seară, când e şi răcoare 😀

  7. Da, din Cluj. Desi e superb locul, oamenii care vin acolo il strica. Ar trebui sa fie un loc de relaxare, what the hell?! Da, seara e foarte fain, mai ales ca nu e nici prea aglomerat

  8. După atâta timp, eu personal m-am obişnuit. Chiar şi azi am făcut o plimbare lungă şi am trecut pe acolo. În general e relaxant să privesc bătrânii ce joacă şah 😀

  9. […] ciocaneste ca sa aduca ploaia, cu toate diversitatile de palmieri si nu in ultimul rand cu celebrul bananier. Zabovi cu ei aproape intreaga zi, ii cunoscu mai bine pe fiecare in parte, lasandu-le in dar cate […]

  10. Si eu am fost zilele astea si am fost placut surprinsa sa vad fanfara in locul unde era altadata. Mi-a trezit niste amintiri…aaa, si ce imi place iar e parculetul pt copii…

  11. Măcar acolo nu vezi expoziţie de scârboşenii 😀
    Copiii sunt adorabili, dar nu când sunt sute, te obosesc aşa…cel puţin pe mine.

  12. nici nu mai tin minte de cati ani nu am mai fost la padure, dar se pare ca nimic nu s-a schimbat de atunci ;))

Leave a comment